fredag 25 maj 2012

Stora bokbytardagen

Den 25 maj 2012 är det Stora Bokbytardagen. Detta är ett årligt event där man byter böcker med varandra.

Tanken är att man ska ta med sig en bok hemifrån som man inte längre vill ha eller som man kanske tycker att någon annan borde läsa. Det finns flera olika ställen i Sverige som man kan åka till (bäst är att kolla in den officiella hemsidan för platser) men annars kan man gå fram till en person som håller i en bok och fråga om ett byte. Idén med att byta böcker är enligt deras hemsida för att det är kul att få boktips, att träffa nya människor och att prata om historier som har berört oss och förhoppningsvis så ska även detta bidra till ökad förståelse för varandra och våra ursprung.

En härlig idé tycker jag!

http://www.storabokbytardagen.se/

2 kommentarer:

  1. Var ett tag sen senaste uppdateringen nu, hur går det med CampNano? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har 4 bloggar och en hemsida så det är en del att uppdatera. =P Jag uppdaterar inte dessa bloggar dagligen heller utan mer när jag hittar något att skriva om och när jag har tid. =) Just nu har jag fullt upp med ett skolprojekt som dragit ut på tiden och så har min sommarkurs "att skriva historiska romaner" börjat så campnanowrimo får vänta =/ So much to do and so little time. =/

      Radera