söndag 6 maj 2012

Hitta din bokidé

Rekommenderas för dig som behöver inspiration till din fackbok.


 En briljant bokidé - inspiration för slumrande författarsjälar av Mumme Mushalla är en liten handbok (läs tunn presentbok) som  både är lärorik och inspirerande. Den innehåller användbara citat och ordspråk, en hel del goda råd, hur du skriver en presentation till förlagen samt 100 förslag på enkla bokidéer för fackböcker.

Jag tyckte att boken var väldigt inspirerande och intressant även fast jag inte går i tankar på att skriva en fackbok. Jag skulle vilja ha en sån här bok fast för skönlitterärt skrivande. Det fanns några råd som var oerhört viktiga för mig och som hjälpte mig i mitt tänkande. Därför är jag jätteglad att jag läste den här boken!

Boken kan vara svår att få tag på då den är slut hos förlaget, själv hittade jag denna på Bokbörsen. Kolla på ditt bibliotek eller om det går att fjärrlåna den från något annat. 



På bokens baksida: 
"Det är möjligheten att förverkliga en dröm som gör livet spännande."

Viskar en slumrande författarsjäl i ditt öra att det är dags för dig att förverkliga drömmen om en alldeles egen bok? Söker du en enkel, rolig och tilltalande bokidé att dig i kast med? Låt dig då inspireras av denna kollektion briljant enkla idéer, som andra författarsjälar har använt framgångsrikt i färden mot sin drömmars mål. Hundra är de till antalet. Bläddra på. Botanisera. Stjäl eller använd idéerna för nya impulser och uppslag till egna. Och när du väl har bokidén med stort B, finner du här gott om oumbärliga råd om hur du tar den vidare och närmar dig de etablerade bokförlagen.

Förlag: Natur och Kultur

2 kommentarer:

  1. Låter spännande, får nog ta och kolla om de har den på bibblan. Själv brukar jag hitta bokidéer i de mest absurda situationer (dock oftas under föreläsningar av någon anledning ;))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då måste du ha väldigt intressanta och inspirerande föreläsningar! Eller så kanske det är tvärtom att dem är så tråkiga så du sitter och dagdrömmer istället haha. =D

      Radera